Ku Tak Bisa Memilih

Jodoh pertemuan ditangan ALLAH.

Takdir..takdir menemukan kita.
walaupun tak pernah bersua muka..
tapi satu hari nanti kita mesti akan dipertemukan..
Terlalu banyak pilihan..bukanlah banyak..
mungkin ada segelintir orang yang akan dijadikan pilihan buat kita.

seperti aku..
mempunyai seorang kekasih hati..
aku sayangkan dia..dan dia sayangkan aku..
tapi dugaan dalam sesuatu perhubungan itu terlalu banyak..
salah satunya..hadirnya lelaki lain yang sudi membahagiakan aku..

perlukah aku memilih?
mungkin perlu bila aku sudah bersedia untuk bersamanya..
persoalannya.. perlukah aku setia?
setia bukan bermaksud hendak berlaku curang..
tidak sama sekali..
kadang-kadang kita harus menilai mana yang intan ataupun permata..

mungkin hari ini takdir menemukan aku dengan intan.
dan mungkin esok aku dipertemukan dengan permata..
percaya pada takdir?aku percaya...
aku masih terlalu naif dalam soal percintaan..
aku merelakan hati ini untuk mengenal dan mencintai orang lain..

masih banyak masa untuk aku menilai..
siapa yang layak untuk aku..